Asigurarea împotriva riscului de retragere a produselor acoperă cheltuielile asociate cu retragerea unui produs de pe piață.
Asigurarea împotriva riscului de retragere a produselor este încheiată de obicei de producători, cum ar fi companiile de produse alimentare, băuturi, jucării și electronice. Retragerea unui produs presupune multe costuri, inclusiv costuri de expediere, depozit, eliminare și reaprovizionare. Asigurarea împotriva riscului de retragere a produselor acoperă aceste cheltuieli.
Acoperirea se aplică, în general, firmei însăși, deși se poate contracta o acoperire suplimentară pentru a acoperi costurile terților.
Asigurarea împotriva riscului de retragere a produselor este aplicabilă atunci când un produs prezintă riscuri grave pentru sănătate și/sau deces pentru utilizatorii produsului.
Asigurarea împotriva riscului de retragere a produselor vizează protejarea companiilor de pierderile financiare și faliment survenite ca urmare a retragerii produselor.